Éjszakai telefon


Már jóval éjfél után lehetett, mikor a telefon rekedt csöngése felvert álmomból.
Idétlenül csapkodtam karjaimmal, nem tudva igazán, hogy most álmodom, vagy a valóságban hallom a hangot.
Aztán az éjjeliszekrény élébe belevágtam csuklómat, és azonnal tudtam, ébren vagyok.
Az erős ütéstől, a kis szekrényke megbillent, és a telefonkészülék, nagy csörömpöléssel az ágy mellé zuhant.
Hogy az a… vinnyogtam fájdalmamban, nem tudván hirtelen, hogy a csuklómhoz kapkodjak, vagy a padlón fekvő készülék után.
Az ütődéstől a kagyló lerepült a készülékről. és vagy egy méterre feküdt az ágyamtól.
Éppen kifelé kászálódtam a rám tekeredett takaró alól, mikor meghallottam a kagylóból szivárgó hangot.
Felvettem a kagylót, de a tenger zúgásán kívül, nem volt semmi hallható.
Zavartan, libabőrösen másztam vissza ágyába, és megpróbáltam visszaaludni.
Sérült csuklóm égett, és lüktetett.
Megint felkeltem, és a fürdőszobába nedves kéztörlőt csavartam fájó kezemre.
Visszafelé jövet megláttam a még mindig padlón fekvő készüléket, feltettem az éjjeliszekrényre, a helyére.
Ismét lefeküdtem, és ahogy múlott csuklóm lüktető fájdalma, úgy telepedett szememre az álom.
Még távol volt a hajnal, mikor a telefon ismét csengeni kezdett.
Ez vagy téves, - gondoltam félálomban, vagy valami állat szórakozik.
A legjobb, ha nem veszem fel, egyszer abbahagyja.
De nem hagyta abba.
Dühöngve felkönyököltem, és szabad kezemmel felkaptam a kagylót.
Halló!- ordítottam bele.
Ki szórakozik az éjszaka közepén- harsogtam.
Szervusz, - szólalt meg egy jellegzetes hang.
Te vagy Gyula?- kérdeztem, csak nincs valami baj, hogy éjszaka hívsz?
Nem- jött a válasz, semmi baj, de hogyhogy éjszaka? Észre sem vettem.
Késő délután kezdtem festeni, és úgy látszik elszállt velem az idő, és belecsúsztam az éjszakába.
Gondoltam megkérdezlek, nincs e kedved egy hosszú hétvégéhez.
Leugorhatnánk Zalakarosra a fürdőbe.
Kiveszünk a szállodában egy kétágyast, és bebarangoljuk kocsival a környező falvakat.
Jó ötlet- mondtam, és nem értettem, mitől terjeng, egyre erősebben a szobám légterében egy pinceszagra emlékeztető, dohos, nyirkos illat.
Akkor érted megyek kocsival reggel nyolc körül, iszunk nálad egy kávét, és nekiindulunk a világnak.
Na szervusz, akkor várlak- feleltem, és letettem a kagylót.
Hát ez a Gyula- mondtam magamnak félhangosan, közben visszaépítettem magam a takaróm alá.
Az éjjeliszekrényen álló ébresztőórám világító számlapja éjfélt mutatott.
A szobámban terjengő dohszag nedves- nehéz földszaggá változott, el nem tudtam képzelni, mi ez a temető eső után- szag.
Már majdnem visszaaludtam, mikor a jeges markú döbbenet megmarkolta egész testemet.
Mi volt ez a telefon…
A barátom, már több mint tíz éve halott.


Nincsenek megjegyzések: